Lately, semenjak jadi student ni, saya suka tido.

Apakah??

Bukan ke bila dah jadi student perlu selalu rajin menelaah pelajaran? Selalu rajin buat group discussion, etc.?

Ooowwhh... Kau tak tau, makcik... Kalau saya student sepenuh masa, mungkin akan gigih belajar sedemikian. Tapi sebab yuran pengajian adalah ditanggung sendiri from duit gaji, jadi work adalah still priority no. 1. Work. Yucks.

Mari saya cerita pasal work.

Sejak bulan lepas, saya dah start di department baru. Company saya bekerja sekarang adalah sangat komited menghasilkan all-rounder jadinya setiap 2-3 years, kamu akan dipindahkan ke jawatan baru dalam division yang sama. Yalah, takkan lor saya buat HR tahun ni, tahun depan masuk Engineering? Buatnya plant meletopz, siapa yang salah?

Previously, saya jaga sistem employee performance. Setiap hujung tahun, berguling-guling menangis tension. Sekarang, saya jaga gaji orang. Setiap bulan, berguling-guling masa payroll lock. Harus saya katakan - bila melibatkan duit orang, bebanan adalah 10x ganda.

Dan sebab department saya juga merangkap HR Services, therefore apa-apa isu melibatkan HR, saya lah orang yang kena masuk meeting. Saya hate meeting. Meeting adalah pembuangan masa yang lebih baik diisi dengan menyiapkan kerja-kerja lain. Oleh sebab kekadang meeting boleh ambil masa sehari, therefore nak catch up kerja adalah after office hour. That's why dalam Facebook, saya membebel-bebel bila balik kerja pukul 8 malam...

Dan, bila hari2 ada kelas, pukul 5.30pm saya akan rush keluar dari ofis. Dari KLCC, naik lrt sampai ke Bangsar. En Suami fetch di Bangsar dan kami bergerak ke UM City Campus. Sometimes, tepat pukul 6.30pm kami sampai. Tapi kalau hari2 jem yang dahsyat, kami sampai pukul 7pm. Dah membuang masa setengah jam. Kesian kan.

Malam-malam yang tak de kelas, kami balik ke rumah dan membuat assignment. Weekend pun sepatutnya buat assignment, tapi kau bayangkan la, betapa penatnya badan lepas satu minggu yang hectic?

Itulah sebabnya saya suka tido. Lebih-lebih lagi time pembawaan budak ni. Oops. Hahahaha! OK, sebenarnya baru bangun tido, jadi ayat pun adalah merepek-repek ok.

Orait, mari sambung buat assignment!

Nota: Saya rindu nak bersosial dgn rakan-rakan Msjbox, dengan Fab3 dan lain-lain. Tapi malangnya masa tak mengizinkan... :(

No comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .