Sinopsis minggu lepas:

Lately walaupun dapat 3 hari cuti yg mabeles, saya tetap rasa ketidaksedapan hati. Something akan berlaku, jadi perasaan gabra ni bikin kaki tangan saya berpeluh, haruslah saya mencapai sesuatu untuk buat saya kembali tenang.

Sesuatu = buku katalog Ikea edisi 2009.

Saya ajak Suami Terchenta serbu Ikea. Macam ada sesuatu yg mesti dibawa balik, sebab instinct saya gila kuat akan berlaku peristiwa tak lama lagi.

Suami Terchenta pon setuju. Dia nak bawak balik something jugak sebab kepalanya pening tengok baju+seluar+tudung+etc. bertimbun2 atas tempat sidai tuala dalam bilik kami (maklumlah, kami yg bz bila balik kerja akan campak semua pakaian di situ sebab dah penat. Huhu...).

Ya, benar. Ini ialah Suami Terchenta yg sama, iaitu En Junaidix. Oh, kamu surprise? Sejak bila En Suami Terchenta yg dulu suka sepah2 pening kepala tengok ke-sepah-an? Wakaka! (En Suami Terchenta akan geget2 saya dgn ayat yg tak responsible nih!)

Kisah Shopping Ikea En Suami Terchenta:

Tujuan keluar rumah:

  1. Bayar loan rumah di bank @ Ikano. Dalam perjalanan, teringat tak bawak hp. No akaun dalam hp. Bagitau Isteri Terchenta bila dah sampai di bank, Isteri Terchenta histeria dan mula bagi lecture. Nasib baik ada pekerja bank bekerja weekend, Isteri Terchenta suruh cuba nasib tanya beliau kalau boleh dapatkan no akaun bank. Sukses! Isteri Terchenta pergi bayar loan rumah sambil membebel tak habis2, sampailah lalu depan booth Aussino dah beliau ternampak sales hingga 70% lepas tu mood Isteri Terchenta jadi sangat baik. Phew.
  2. Beli tempat gantung baju untuk ganti tempat sidai tuala yg tak efektif. Mulanya nak beli yg ni:
IKEA furniture
'Hai. Nama saya Rigga. Saya ialah tempat gantung baju. Harga saya RM49. Belilah saya...' (Photo source: Ikea.com.my)

Tapi dgn tak tersangka2, Isteri Terchenta dah terpandang ni, lalu beliau sgt jatuh chenta sampai peluk2 sambil buat suara 'uhuk2' dan 'I want! I want!' nya tu!


IKEA furnitureBissa Hall Unit (Photo source: Ikea.com)

Oleh sebab saya ialah suami yg baik hati+hensem+sayangkan isteri, therefore saya pon dgn sgt berat murah hati bayar furniture ni (saya cuma nak gantung baju je!). Tapi tak sia2 saya belikan ni untuk Isteri Terchenta:


IKEA furnitureMulti-purpose. Yeah. Mesti tak percaya kalau kami katakan rak ni muat dalam CLK.

Kisah Shopping Ikea Isteri Terchenta

Tujuan keluar rumah:

  1. Bayar loan rumah. En Suami Terchenta terlupa henpon sekaligus terlupa no. akaun bank. Bila dah sampai di bank baru nak bagitau. Geget Suami Terchenta! Mujur ada pekerja bank yang rajin. Saya dah simpan satu copy no.akaun dalam dompet saya.
  2. Survey bedsheet. Sekarang tengah sales. Tapi harga still mahal. Ceh.
  3. Survey apa barang terbaru di IKEA. Bila saya boleh beli satu IKEA nih...
  4. Survey sofa bed. Something yang kuat tu berkaitan dengan sofa bed. Hmm...
  5. The next day, Kakak Terchenta call. 'Ayahanda akan serbu rumah kamu!' Histeria, histeria! Therefore, instinct gila kuat tu ialah supaya saya beli sofa bed sempena ketibaan Ayahanda!

Rushing pergi ke IKEA lagi, pergi membeli sofa bed (sebelum tu, aktiviti ketuk2 kalkulator sambil bincang2 pembahagian harta untuk memiliki sebuah sofa bed):


IKEA furnitureSofa bed 'LYCKSELE HÃ…VET' from Ikea (Photo source: Ikea.com)

Sayangnya tak muat dalam CLK :p Terpaksa la upah delivery hantar ke rumah kami. Sekarang dah ada sofa bed merangkap katil untuk bilik tetamu. Boleh la ajak ahli keluarga beramai2 datang ke rumah kami (bulan Julai nanti akan panik+histeria lagi sebab Ayah & Bonda Mertua pulak akan serbu rumah!)

P/S: Suami Terchenta sangat heart sofa bed - dah 2 malam dia tido di ruang tamu di atas sofa bed itu :p

No comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .