Angan-angan semata. Kan bagos kalau ada fairy godmother boleh kasi hayun sama itu tongkat sakti lalu Midvalley tu betul2 kami punya?

Minggu ni bertemakan keluarga kesayanganku. Saya amik cuti tiga hari semata-mata nak temankan keluarga berjalan-jalan di KL. Kami dengan gigih berjaya memusing dan mengkhatamkan beberapa pusat membeli-belah terkemuka di tanahair dalam masa tiga hari ni!

Hari pertama, bak kata adik, kami pergi meng-IKEA ing. Khayla tersengih2 sepanjang di IKEA. Memang sah anak mak! Hahahaha!

Keriangan terserlah di IKEA

Saya sangat heart IKEA sampai berjaya menghasut ahli keluarga pon sukakan IKEA jugak. Sedang berusaha memujuk adik apply kerja di IKEA *wink*

Hari kedua.

Kakak berterbangan dari Miri lalu mengajak berpeleseran di Midvalley. Mula2 beliau ajak makan sebab katanya tak sempat makan lagi, padahal kami dah siap2 melantak dari rumah. Therefore, apa lagi saya pun sajes ke Italiannies:

Italiannies The Garden. Jangan tak cuba je.

Kami order dengan sangat tamak! Mentang2 tokey minyak dari Miri yang belanja apa lagi sebut je dari menu semua nak nak naaakkk!

Ada satu lagi hidangan tak sempat amek gambar dah habis!

Khayla pon kalau boleh makan, dia akan order jugak. Tapi budak kecik minum susu je, dia tengok je la kan:

Khayla yang bosan duduk dalam stroller je

Masa makan apa lagi kami adik beradik huha-huha sana sini sampai si budak kecik jadi bosan dan memekak sama mintak diambil. Tapi takpe, sebab pak-pak sedara nya memang sangat bersedia menjadi pendukung yang tegar:

Syif pertama: Ngah Bob

Syif kedua: Udak Ehsan

Boleh dikatakan saya langsung tak payah bersusah-susah mendukung budak kecik sebab beliau dimanjakan oleh pak-pak sedara nya :)

Makan setel. Time for window-shopping.

Memandangkan kakak saya dah berjanji nak belikan baju baru untuk si budak kecik, kami pon singgah di kedai pakaian bayi. Awal-awal saya berpesan untuk belikan Khayla sepasang seluar jeans.

Keseronokan terpancar-pancar di wajah Khayla sebab dapat baju baru daripada Wa Liza

TQ kakak, sebab hadiahkan baju yang gorjes untuk anak kecil saya! ^_^ Pasti beliau akan jadi lebih hot dan semakin dipuji ramai bila bawak bersiar-siar (ye membawa Khayla keluar umpama bawak seorang artis)

Pastu, kakak dan adik perempuan saya decide bershopping baju. Dasar perempuan. Saya pulak beriya-iya ajak Bonda dan adik-adik lelaki main bowling di Midvalley. Yeay!

Ya, Bonda Terchenta mempecah rekod bermain bowling:

Aksi hendak baling bola

Baling!

Gelak sebab beliau juara longkang

Siyes adalah fun moment ok! Kami adik-badek fun sebab gelakkan Bonda membaling bola macam nak pecahkan lane! Kesian Bonda Terchenta kena gelak. Lastly, adik saya Ehsan yang atlit tu ajar Bonda Terchenta camane nak baling bola bowling. Bonda Terchenta pon strike. Cayalah!

Bonda Terchenta suspen menengok skor beliau di papan skor

Makaseh Bonda Terchenta, sebab sporting bermain bowling dengan kami! :)

Nak dekat pukul 10, barulah kami tersedar hendak pulang. Hehe. Sempat berdrama-swasta sebab tak ingat di mana parking keta. Bagos. Nasib baik membawa adik lalu kami mengingat jalan secara mengimbas conversation semasa datang tengahari tadi ('Tadi kita naik escalator, kan ada iklan kad debit Maybank sebab suruh mak tukar kepada kad debit / tadi kita limpas kedai spaghetti dan kata nak makan spaghetti bila kita mula-mula sampai"). Dahsyat kan kami? Tapi yang penting akhirnya pencarian kami berjaya. Cuma.

Kami datang berenam (termasuk Khayla). Bonda. Saya. Adik lelaki 2 orang. Adik perempuan. Khayla.
Enam orang menaiki CLK yang comel.
Kami balik bertujuh. Termasuk kakak. Haha. HAHAHAHHA!
Jangan lupa stroller. Jadi tak boleh sumbat adik di but kereta.
Tapi.
Dasar si CLK yang versatile. Akhirnya berjaya jugak menyumbat semua orang di dalam kereta. Kagoms! Kagoms! *tepuk tangan*

Sekian, meh tengok potret keluarga di Midvalley:

Adik-badek saya minus Ehsan sebagai jurugambar + Bonda Terchenta

Oh ya. Tak cerita lagi hari ketiga. Hari ketiga di Jusco Wangsa Maju. Tapi tiada gambar. Therefore tiada story. Sekian buat kali terakhir.

No comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .