Penjaga dapur

Alkisahnya, anak dara seekor ni masih lagi merajuk sejak kena marah Suami Terchenta sebab muntah atas meja dalam bilik study. Sejak kejadian tu, jangankan nak melompat atas meja, nak jejak masuk dalam bilik study pun dia tak sudi πŸ˜…. Perempuan bila merajuk, memang lama sikit πŸ˜†.

Sejak hari tu, dia tukar port lepak dekat dapur pulak. Sambil lepak di dapur, sambil tu dia tolong bunuh lipas kecik yang keluar dari bawah singki. Selalu jugak aku jumpa bangkai lipas kecik tu atas lantai dapur. Bagus betul anak dara seekor ni, rajin bunuh lipas. Dia tau mak dia penggeli dengan lipas hihi.

22 comments:

  1. Cutenya merajukπŸ₯°πŸ˜πŸ˜πŸ€©

    ReplyDelete
  2. Sejak berkawan dengan kucing, barulah akak tau kucing faham cakap kita dan tau merajuk πŸ˜†

    Awal aritu akak ada marah dia, suruh pergi sebab susah kita nak jalan, dia sibuk kat celah kaki. Betul-betul dia pergi jauhkan diri. Esoknya datang dah tak mau dekat dengan kita. Mengiau pun pelan je. Lepas akak cakap pujuk-pujuk, barulah dia datang gesel kepala kat kita. Kucing jantan, tak lama merajuk macam betina πŸ˜„

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak2 bulus kat rumah ni sensitif bila kena marah. Louis pun sama, tapi dia terbalik bila kena marah, lagi galak dia nak buat benda yg buat kita marah tu kak! 🀣 semalam marah dia sbb cakar sofa (tapi salah kiteorg gak la sbb pintu ke balkoni tutup so dia tak leh nak cakar dekat pencakar dia kat luar tu), so hari ni dia tunggu sampai saya tengah solat sampai tahiyat akhir, lepas tu dia pun keluarkan kuku dia nak cakar sofa! memang tak khusyuk dibuatnya bila tengok dia keluarkan kuku dia yg tajam tu πŸ˜…

      Delete
  3. mak aihhh,,.. cantiknya bulu diaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tengok dari atas, nampak macam bulu ayam (feather duster). Kalau dia berlari nampak la mcm bulu ayam ada kaki berlari sendiri 🀣

      Delete
  4. ala alaaa merajuk ye.
    comelll. je
    mcm2 ragam miau kan penglipur lara kita ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia dah macam trauma kena marah sbb muntah dalam bilik study kot hihi

      Delete
  5. gemuknya si gebus ni. makan apa la sampai chubby gitu? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing dah dimandulkan mmg mcm ni abam kie, senang naik berat badan. padahal bagi makan kibbles je πŸ˜…

      Delete
  6. Untung arr ada anak dara seekor suka dok dapur nanti boleh tolong masak hahahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takyah tolong masak, tolong buru lipas pun dah bersyukur 🀣

      Delete
  7. Untunglah ada penjaga dapur dan tukang pemusnah lipas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada hikmah kena marah jun sbb muntah atas meja 🀭

      Delete
  8. Jnagan merajuk lama nau ye...merajuk pun tetapa comel tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia masih lagi merajuk tu SA. Tak langsung jejak dalam bilik study ni hehe.

      Delete
  9. Hahahahhahaga memang yaaa kucing betina nih macam wanita persis perangai 🀣🀣. Suka merajuk kan πŸ˜…. Sama lah kayak mochi saya. Dimarahi sikit, merajuk. Dikasih teman baru, merajuk juga dia 🀣

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waduh2, sama kucing2 kita ya kuat merajuk! 🀣

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .