Kalau cuti CNY tak plan ke mana-mana, cuti Hari Wilayah lepas aku plan la nak berjimba dengan Suami Terchenta dan anak-anak. Breakfast dah usya nak makan di kedai mamak. Tengahari pulak nak ke FLOW Smoke & Brew untuk mencuba daging brisket yang dipesan oleh Kak Ujie dan suaminya minggu lepas. Kedai ni terletak di Kampung Chubadak so dekat je dengan kawasan kiteorang. Petang hajatnya nak ke pasaraya membeli groceries.

Tup-tup pagi tu Suami Terchenta dapat call suruh join online meeting. Hmm. Sampai ke petang la dia dalam meeting tu, tertidur-tidur aku tunggu dia habis meeting. Bila Suami Terchenta habis bekerja jam dah menunjukkan pukul 4.30 petang. Terus kami bersiap-siap keluar. Mula-mula singgah ke klinik. Ingatkan sekejap je di klinik, tapi lama jugak jadinya hampir sejam berjumpa doktor sebab kena buat blood test. Kali ni anak-anak pulak tertidur dalam kereta menunggu aku. Syok tidur sebab hujan lebat di luar.

Selesai urusan di klinik, kami pergi ke Sunway Putra Mall untuk membeli groceries. Solat Asar dan Maghrib di situ. Bila nak gerak balik sebab Khayla ada kelas tuisyen Matematik online, tiba-tiba enjin kereta tak boleh hidup pulak... Sudahnya Khayla join kelas dalam kereta sementara Suami Terchenta memesan bateri baru dari aplikasi bateriku.com. Sempat lagi dia cakap nasib baik bateri kereta mati di KL, kalau masa kami di Perak mesti susah nak cari kedai alat ganti bateri sebab semua kedai tutup.

Sementara menunggu pesanan bateri di assign kepada runner yang available, Suami Terchenta cuba sekali menghidupkan enjin kereta. Berjaya! Terus kami memandu pulang ke rumah, dalam perjalanan aku telefon customer support bateriku.com untuk tukar lokasi penghantaran bateri ke Sentul pulak. Syukur harga bateri baru masih dalam peruntukan bajet kecemasan. 

Walaupun tak kesampaian hasrat nak ke restoran FLOW, demi menebus rasa bersalah Suami Terchenta suruh aku order jugak di aplikasi Grabfood. Aku pesan nachos dan lamb ribs untuk kami kongsi makan. Aku makan sikit je sebab dah lepas pukul 9 malam, buat cukup syarat untuk aku makan ubat-ubat yang doktor bagi. Rasanya memang sedap, patutlah harganya kayangan. Anak-anak beria-ia makan nachos dan kentang goreng, dan Suami Terchenta menghabiskan ribs dan salad. 

Kadang-kadang macam tu la, bila dirancang tak menjadi tapi yang tak dirancang pulak menjadi!


Sumber imej: Google


21 comments:

  1. Oh, macam-macam hal. Kena sabor. Macam tu la kehidupan.
    Sedapnya, makan lamb ribs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia mampu merancang, Allah jua yang menentukan.

      Sedap juga lamb ribs tu, Insha Allah kalau ada rezeki nak cuba pulak beef brisket makan di kedai pulak hehe.

      Delete
  2. Tapi kalau makan kat restoran mesti lagi sedap... sebab environment tu lain banding kat rumah.... Kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti la Uncle. tapi bila takeaway ni jimat sikit sebab boleh kongsi dan tak de order air. bancuh sendiri je kat rumah hehe

      Delete
  3. Dalam hidup tok mmg mesti selalu ada plan b, c, d dan e.. tp selalunya xdalah sebanyak ya pun back up plan.. sampei b jak selalunya 😅

    ReplyDelete
  4. Betul tu ...dan setiap ujian tu pasti ada hikmahnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha Allah. syukur jugak baterinya mati di KL, boleh order bateri baru online je. tak ingat yang kali terakhir kami tukar bateri tu tahun 2021. Lama jugak rupa2nya tak tukar bateri.

      Delete
  5. Dapat juga rasa.
    Berbaloi hasil susah.
    Ada hikmah tersembunyi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, dah tertulis rezeki saya agaknya.

      Delete
  6. sibuknya sama mcm hari bekerja jg kan? x pe esok cuti lg kan? ehh ehh😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah anies, redha je la bila suami sibuk hehe. ni pun dia tgh kerja lagi kat dalam bilik study tu huhu

      Delete
  7. Takpe la..nasib bateri kong time kat KL, kalau dalam perjalanan jauh satu hal plak kan...ada hikmah tu..nanti next boleh pergi FLOW tu and dine in okey...

    ReplyDelete
  8. ha'ah, dekat je FlOW tu kan, tak pergi lagi mencuba...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru tau jugak bila singgah ke blog kak ujie. padahal kita yang duduk dekat2 ni tak tau hihi

      Delete
  9. nang seram mun bateri kereta tiba2 kong kat luar kawasan rumah...alhamdulillah dapat hidup juak owh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aok, yalah tek syukur juak dpt hidup balit. nok lucunya dah idup enjin suami kmk matikan agik, haha! Terpaksa tunggu 10 minit try agik alhamdulillah mok idup balit terus drive balit rumah jak.

      Delete
  10. hahahah...kadang2 bila Plan A fail nak ke Plan B terus mood swing

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .