Sebenarnya dah lama tak beli tudung Cloverush yang baru. Last sekali aku beli tahun 2018 kot. Masa tu butik Cloverush masih lagi di kawasan Melawati, Ampang. Senang sikit nak pergi ke situ. Memandangkan aku masih menetap di Bintulu masa tu, kalau singgah ke butik aku beli 5-6 helai tudung sekaligus.

Sejak Cloverush pindah ke Cyberjaya aku stop beli tudung Cloverush sebab aku ni sejenis kena pegang dan test pakai dulu baru aku beli. Aku memang tak reti nak beli tudung online. 

Isnin lepas, Suami Terchenta ada urusan di Serdang jadi aku pun ikut sekali. Bila dah selesai urusan, alang-alang dah dekat area situ (dekat la sangat! 😜), aku ambik kesempatan ajak Suami Terchenta ke HQ Cloverush di Cyberjaya sebab nak cari tudung baru untuk aku dan anak-anak.


Tudung instant Cloverush
Pintu masuk ke butik. Dah lain logo Cloverush, dulu daun clover tu je

Tudung instant Cloverush
Orang lain dah lama sampai ke butik HQ Cloverush aku baru nak jejak kaki...

Butik yang baru ni memang nampak cantik dan lebih luas dari sebelum ni. Tapi alahai, kenapa jauh bebenor? Tak macam kedai tudung jenama lain macam tudung itik, TudungP***le, Fa**ra dan lain yang ada butik di mall. Senang sikit nak belek dan cuba sebelum beli.


Tudung instant Cloverush
Dalam butik Cloverush yang luas dan estetik

Tudung instant Cloverush
Baju-baju ni ada sale diskaun RM20 kalau tak silap

Aku borong 4 helai tudung untuk anak-anak (ada jualan penghabisan stok - beli 4 dengan harga RM100), 2 helai tudung dewasa (RM79 untuk 2 helai) dan Suami Terchenta belanja sehelai tudung dari koleksi hari raya ni (RM59). Sweet kan corak dan warna tudung raya ni?


Tudung instant Cloverush
Koleksi tudung raya Cloverush

Satu benda yang best pasal tudung Cloverush ni ialah selain senang dipakai (sarung instant), awning tudung jenis tak licin jadi kalau tak pakai inner tudung pun rambut tak terkeluar. Selain dari tu, warnanya pun tak cepat pudar. 

Cuma design baru ni aku rasa bahagian muka dah ketat sikit. Kalau makan kena sopan sikit bukak mulut, tak boleh gelak kuat sangat. Atau ini petanda aku kena kurus? Huhu...

Korang pulak minat tudung jenama apa? Cuba komen sikit 😉.

30 comments:

  1. Hahahahah ketat di wajah ya kak. Saya pernah pakai tudung yg seperti itu, rasa bergeser tudung tiap kali buka mulut 😂.

    Di Indonesia ada banyak brand lokal, tapi so far favorit saya Buttonscarves. Paling nyaman dipakai buat saya, dan motifnya saya suka sangaaat.

    Lalu ada brand lokal lain, wearing by Klamby, dan It's by intalicious. Yg trakhir kebetulan milik teman saya. Tapi memang produknya bagus, karena itu saya tetap beli.

    ReplyDelete
  2. Alaaaa....SA blom ada selendang raya...bila nak carik ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni saya gi jalan2 blog SA tgk selendang raya SA warna apa hehe

      Delete
  3. huwaaa saya ada cerita sedih...tudung raya baru sampai dah kena sedut masuk dalam vacum,xtau la sempat ke tak nk mencari yg lain ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu... macamana boleh kena sedut masuk vacuum tu?

      Delete
  4. hahaha ni mmg tudung slalu kta pakai.... setiap tahun mesti beli stok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak jadi minimalis, jarang dah beli tudung Cloverush baru hehe. Tapi ni kena beli jugak sebab last sekali beli 4-5 tahun lepas.

      Delete
  5. Saya tak pernah beli tudung Cloverush ni. Nampak selesa materialnya.
    Saya apa-apa tudung pun boleh, tiada jenama tertentu.

    ReplyDelete
  6. waahh Cloverush! saya belum soping tudung raya lagi hehe

    ReplyDelete
  7. Sy tudung bawal je, takde brand pun ☺️ Asalkan boleh matching dgn baju hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya kurang rajin seterika tudung, tudung pilihan saya ialah yang tak perlu digosok hehe.

      Delete
  8. Unlce tertarik kat logo dia je....

    ReplyDelete
  9. selamat bergaya di hari raya nanti dengan tudung baharu ye...

    ReplyDelete
  10. Cantik butiknya. Tak pernah beli brand ni.
    Buat masa sekarang akak suka tudung sarung tapi awning bawal brand AminieHijab dan tudung bawal brand HijabSoul.

    ReplyDelete
  11. Tudung bawal tapi tiada jenama. Susah ikut selera sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Last sekali saya pakai tudung bawal ialah sebelum ada anak hehe. Kurang rajin nak seterika tudung selalunya cari tudung yang tak perlu iron 😅

      Delete
  12. Harap sempatlah saya shopping sehelai dua tudung raya!

    ReplyDelete
  13. Kebayang sih kak kalo tudung agak sempit di muka. Berasa kalo sedang makan, tudung dah bergeser selalu 😅. Repot nak benarkan.

    Saya belum pernah pakai tudung cloverush ini, saat masih di Penang dulu palingan beli tudung bawal 😄. Yang gampang dipakai ajalah.

    Kalo di Jakarta, selalunya saya beli hijab dari brand lokal Indonesia, buttonscarves. Ini enaaak banget dipakai, dan motifnya aneka macam. Agak pricey tapi sebanding dengan kualitas. Laku saya juga suka brand lokal lain, Klamby, dan It's by Intalicious. Kebetulan yg trakhir ini owner-nya teman saya. Tapi karena hijabnya memang nyaman sangat dipakai, saya suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terus saya google brand yg Fanny sebut ni. Buttonscarves tu ada dijual di Malaysia jugak ye. Cantik2 design tudungnya. Saya kurang gemar pakai shawl sebab kena pakai pin tudung hehe

      Delete
  14. cantik butik dia...tak pernah lg beli brand ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni brand faveret sbb tudung selesa pakai, tahan lama tak cepat luntur dan koyak.

      Delete
  15. Cantik banyak color pastel. Mrs. A tak sesuai tudung sarung nampak memakcik sangat huhuuhu... jadi nak nampak muda kenalah pakai shawl tapi tulah kena amik masa nak pakai shawl ni betullah tu beauty is pain orang kata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ikut mood klu nak pakai shawl ni. Lagi selesa pakai tudung sarung je sebab nak solat pun senang nak tanggal dan sarung balik tak perlu pakai cermin pun hehe

      Delete
  16. jauhnya pindah ye dr melawati ke cyberjaya....kalau ada dlm mall mudah...senang tudung sarung ni...skarang pakai aisy veil shawl & instant tudung sarung...mmg suka pi butik dr order online sbb bole tgk material..kdg tgk online cantik tp bila dpt blum tentu ok

    ReplyDelete
  17. amboiiii jauh jg tu sopink tudung rayaaa... cloverush x bagi sampul raya ka?

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .